З 14 по 18 серпня 2023 року в м. Львів відбувся міжнародний тренінг для психологів закладів освіти: «Екстрене реагування, управління стресом, адаптація та інклюзія в умовах військової агресії». Захід організований у рамках проєкту «Щаслива родина — успішна країна», головною метою якого є комплексна допомога родинам через підвищення кваліфікації шкільних психологів та соціальних педагогів за міжнародними практиками. Організатори заходу – громадська організація «Всеукраїнська ліга українських жінок» та БФ «Angels for Ukraine». Співорганізаторами є: Early Starters International (Ізраїль), організація «JEWROPE» та благодійна організація «БФ «Фонд освітніх ініціатив». Інформаційний партнер: Львівське радіо. За підтримки Міністерства освіти і науки України.
У тренінгу взяли участь 20
практичних психологів Запорізького регіону, серед яких представники
Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти: доцент
кафедри менеджменту освіти та психології Чемодурова
Юлія Миколаївна та методист обласного науково-методичного центру Лисак
Ганна Григорівна.
Програма
тренінгу спрямована на надання всебічної підтримки сім'ям шляхом підвищення
кваліфікації шкільних психологів та соціальних педагогів із використанням
міжнародних практик, зокрема Ізраїлю. Досвід Ізраїлю, який багато років
перебуває в умовах війни, є найбільш цінним для України, зокрема, у контексті
психологічної реабілітації. Основні теми програми:
- Екстрене реагування.
- Управління стресом у повсякденній воєнній ситуації.
- Адаптація та інклюзія.
- Роль школи в новій дійсності.
- Загальні принципи розмови з дітьми про війну.
- Як реагувати на конфлікти, пов’язані з війною.
- Реакція вчителя в гострих ситуаціях.
- Втрата - як її переживати в умовах школи.
- Вигорання та вторинна травма серед вчителів, самодопомога та потреба у взаємопідтримці.
- Специфіка роботи з дітьми з особливими потребами.
- Розширення та поглиблення роботи з втратою (на лікуванні), сім’ями, які мають когось із військовим PTSS або PTSD (батьки чи інші родичі, які повертаються додому на ротацію чи після звільнення, що з ними відбувається, що відбувається з сім’єю)
- Розширення і поглиблення роботи зі страхами й тривогами.
- Екологічний, системний, громадський погляд навколо людини.
- Стійкість освітніх організацій, теорія і практика вимірювання та шляхи її підвищення.
- Важливість салютогенного підходу, надії та сенсу у створенні оптимальних умов для посттравматичного зростання для психологів, педагогічного колективу, учнів та їхніх батьків.
- Інсайти та планування реабілітаційних процесів на період 5 років після закінчення конфлікту.
За
результати навчання наприкінці цього курсу психолог зможе:
- Надати психологічну допомогу при ГНЗ згідно з протоколом MSI.
- Застосовувати практики в повсякденному житті для ефективного подолання.
- Знати можливості та обмеження інструментів, які вивчаються.
- Застосовувати
салютогенний підхід, що сприяє оздоровленню та посттравматичному
зростанню.
- Продемонструвати базові навички планування та проведення програм для вчителів та учнів у школі.
Немає коментарів:
Дописати коментар