Корисні посилання

неділя, 20 жовтня 2024 р.

165 років від дня народження Джона Дьюї

 

Джон Дьюї  (1859–1952)— американський педагог, реформатор освіти і основоположник філософії прагматизму. Його ідеї мали і мають донині значний вплив на розвиток педагогічної теорії і практики багатьох країн світу. Автор більше 30 книг и 900 наукових статей з педагогіки, філософії, естетики, соціології.

Джона Дьюї на батьківщині називають «батьком прогресивної освіти». Він вважав, що завдання школи – навчити дитину знаходити вихід із будь-якої ситуації, пристосовуватися до навколишнього середовища. Тому дітей варто навчити виконувати конкретні завдання, а не давати їм абстрактні знання з підручників.

Заперечував об’єктивність істини, ототожнював її з корисністю. Розвинув концепцію інструменталізму. Сьогодні філософські погляди Дьюї є загальноприйнятими в Америці. Виступав як реформатор у сфері педагогіки. Для американських філософів й інтелектуалів він був і залишився вищим філософським авторитетом.

Закінчив Вермонтський університет (1879), два роки викладав у приватній школі в Ойл Сіті (штат Пенсильванія). Продовжив освіту в університеті Дж. Гопкінса (Балтімор), де співпрацював із психологами Ч. Пірсом, С. Холлом, філософом Дж. Моррісом, які справили значний вплив на формування його наукового світогляду. У 1884 р. захистив дисертацію «Психологія Канта» і розпочав викладацьку діяльність. 1884–1894 рр. –професор філософії Мічиганського і Міннесотського університетів, 1894–1904 рр.  – професор філософії і педагогіки Чиказького університету, 1904–1930 рр. –  професор Колумбійського університету. При Чиказькому університеті Джон Дьюї створив експериментальну новаторську школу-лабораторію (1896–1904), де традиційні навчальні плани і методи викладання були замінені трудовою та ігровою діяльністю, яка визначалася спонтанними інтересами і особистим досвідом учнів. Узагальнення цієї роботи і свої педагогічні погляди Джон Дьюї виклав у працях «Моє педагогічне кредо» (1897) і «Школа і суспільство» (1899), де сповідуванні ним ідеї педоцентризму (руссоїзму) набули оновленого звучання і вираження у поняттях прагматичної філософії, що виявилося актуальним в умовах індустріальної епохи. Джон Дьюї доповнив теорію прагматизму новим напрямом  –інструменталізмом, згідно з яким усі види людської діяльності тлумачилися як інструменти, створені особистостями для розв’язання індивідуальних і соціальних проблем. Тому справжньою метою здобуття освіти за Джоном Дьюї проголошувалося формування уміння пристосовуватися до дійсності, чого найкращим чином можна досягти через навчання дією, тобто у процесі одержання знань із практичної самодіяльності, особистого досвіду («Школи майбутнього», 1922). Ручна праця виступала системотвірним стрижнем шкільного життя, бо праця – це «повторення еволюції людини і шляхів пізнання суспільства» («Школа і суспільство», 1907), а пізнання тлумачилося як складна форма поведінки, засіб для виживання. Роль вчителя зводилася до спрямовування самодіяльності дітей і пробудження їх допитливості.

Джон Дьюї критикував сучасну йому американську систему освіти за відірваність від дійсності. Поділяючи ідеї меліоризму, вважав можливим поступове поліпшення суспільства шляхом реформування освіти, розглядав школу як «лабораторію» демократії. Впроваджував ідею школи-общини, яка організовує життя дітей на основі співпраці і взаємодопомоги, де навчальний процес відбувається з урахуванням інтересів учнів і залученням їх до активної практичної діяльності, де забезпечується гармонізація індивідуального розвитку людини та її становлення як суспільної особи. Водночас школи, що працювали за концепцією Джона Дьюї, не мали сталих навчальних програм з послідовною системою предметів.

Ідеї Джона Дьюї справили значний вплив на педагогічну практику і теорію не лише в США, а й багатьох країн світу. Такі новації в українській школі 20-х років, як метод проектів і комплексна система навчання, теж основувалися на педагогіці Джона Дьюї.




пʼятниця, 11 жовтня 2024 р.

Обласний вебінар «Спільна травматична реальність та посттравматичне зростання»

 10 жовтня 2024 року в межах Всесвітнього дня психічного здоров’я в онлайн форматі відбувся тематичний вебінар для працівників психологічної служби закладів освіти всіх типів (практичних психологів та соціальних педагогів) Запорізького регіону «Спільна травматична реальність та посттравматичне зростання». Спікер заходу – доцент кафедри менеджменту освіти та психології, кандидат психологічних наук Чемодурова Юлія Миколаївна.

З метою поширення знань про ефективні методи зміцнення психічного здоров’я та попередження розвитку психічних порушень, пов’язаних зі стресами війни, під час заходу були розглянуті сучасні психологічні концепти «спільна травматична реальність», «посттравматичне зростання», «вікарне зростання», «самоспівчуття» тощо;  вітчизняні та міжнародні практики сприяння післякризовому відновленню особистості; основні виміри посттравматичного росту та можливості їх діагностики; ефективні інструменти психологічної допомоги та підтримки людини на шляху посттравматичного зростання.

Дякуємо всім учасникам за зацікавленість та активність!

 Відеозапис заходу

 Презентація 



Запрошуємо до участі

 







Всеукраїнська науково-практична конференція

«НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ 

ЗАСАДИ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОСУЧАСНЕННЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД»


Дистанційний режим

11 листопада 2024 року

м.ЗАПОРІЖЖЯ


Запрошуємо Вас взяти участь у Конференції!

Суспільні зміни та досягнення науки, потребують осучаснення освітньої діяльності, використання нових підходів, які відповідали б запитам суспільства та ринку праці. Всеукраїнська науково-практична конференція  стане платформою для обміну досвідом та генерування інноваційних ідей щодо можливостей приведення освітньої діяльності у відповідність до вимог часу


Напрям кафедри менеджменту освіти та психології:

Перспективи розвитку освітнього менеджменту, педагогіки та психології в реаліях

сьогодення.


Безкоштовна участь


ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ




четвер, 10 жовтня 2024 р.

Співпраця з Державною службою якості освіти в Запорізькій області

 

08 жовтня 2024 року доцент кафедри менеджменту освіти та психології Бабко Т.М. взяла участь у вебінарі на тему: «Оцінювання результатів навчання учнів 5–9 класів закладів загальної середньої освіти, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти», який проводився для керівників органів управління освітою, уповноважених в управлінні освітою сільських, селищних, міських громад, керівників закладів загальної середньої освіти різних типів.

Метою заходу стало обговорення з педагогічною спільнотою регіону провідних положень нормативно-правового забезпечення оцінювання результатів навчання здобувачів освіти 5–9 класів, основні правила і процедури, види, функції оцінювання, управлінські та психологічні засади шкільного оцінювання в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти.

Виступаючи в ролі співспікерки, Бабко Т.М.  розкрила  особливості реалізацій управлінської діяльності під час запровадження «Рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-7 класів базової середньої освіти в НУШ» (наказ МОН України від 02.08.2024 №1093), проаналізувала потенційно можливі моделі організації підсумкового семестрового оцінювання, представила методичні здобутки працівників Інституту й практики оцінювальної діяльності в НУШ пілотних закладів освіти Запорізької області, що зібрані ЗОІППО в науково-методичному посібнику «Нова українська школа у базовій середній освіті: впевнені кроки Запорізької області».

Підсумком заходу стало визначення аспектів подальших  методичних пошуків і підтримки освітян Запорізького регіону в цьому  гостро актуальному на даний момент напрямку розбудови НУШ.

 Презентація виступу 

Науково-методичний посібник «Нова українська школа у базовій середній освіті: впевнені кроки Запорізької області»Частини 1, 2, 3: 








Вітаємо із завершенням курсів підвищення кваліфікації керівників закладів позашкільної освіти!

      З 16 вересня по 2 жовтня 2024 року кафедрою менеджменту освіти та психології було проведено дистанційні курси підвищення кваліфікації за програмою «Керівники, методисти , завідувачі відділами закладів позашкільної освіти»

Слухачами цієї групи стали представники позашкілля із закладів міського та обласного підпорядкування Запорізького регіону.

За час дистанційного навчання учасники систематизували знання щодо сучасного нормативно-правового забезпечення закладів позашкільної освіти та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу; вдосконалили вміння застосування засад академічної доброчесності у своїй професійній діяльності, проєктували процедури самооцінювання якості освіти; набували досвіду застосовувати технологій стратегічного планування; прогнозували шляхи формування успішних команд в своєму закладі позашкільної освіти; збирали власну «валізку стресостійкості»; обговорили особливості запровадження інклюзивної освіти та проаналізували власний досвід організації дистанційного супроводу вихованців під час проведення гурткових занять у змішаному форматі.

За час навчання 25 вересня 2024 року відзначили День працівників позашкільної освіти.

Під час управлінської практики учасники поділилися власними організаційними та методичними знахідками на форумі «Управлінські лайф-хаки підтримки Запорізького освітнього фронту» та мали змогу познайомитись з досвідом інших, почерпнути ідеї для власного професійного розвитку у цей непростий час.

Таким чином, курсова підготовка була насиченою та продуктивною.

Щиро вітаємо усіх слухачів із завершенням курсів підвищення кваліфікації, сподіваємось на плідну співпрацю у міжкурсовий період!


 Куратор групи КМОП-06 Бабко Т.М.

четвер, 3 жовтня 2024 р.

обласний тематичний вебінар «Спільна травматична реальність та посттравматичне зростання»

 Шановні колеги!

Запрошуємо на обласний тематичний вебінар

«Спільна травматична реальність та посттравматичне зростання»

(в межах Всесвітнього дня психічного здоров’я)

Спікер: Юлія Чемодурова

Коли: 10.10.2024 четвер, об 11:00

Для когопрацівників психологічних служб (практичних психологів та соціальних педагогів)


Передбачено видачу електронних сертифікатів: «Сертифікат учасника заходу» (3 год) за участь у методичному заході

Покликання для приєднання до онлайн-заходів учасники отримають на особисту електронну скриньку за результатами реєстрації.

РЕЄСТРАЦІЯ