понеділок, 25 березня 2024 р.

Вітаємо із завершенням курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників ПТО!

 З 11 по 20 березня 2024 року при кафедрі менеджменту освіти та психології КЗ «ЗОІППО» ЗОР у двох навчальних групах тривали дистанційні курси підвищення кваліфікації за програмою "Педагогічні працівники  закладів професійно-технічної та фахової передвищої освіти". Учасниками цієї групи стало понад 60 викладачів предметів загальноосвітньої та професійно-теоретичної підготовки, старших майстрів, майстрів виробничого навчання з різних професійно-технічних закладів освіти міст та селищ міського типу Запорізької області, зокрема: Бердянська, Мелітополя, Запоріжжя, Василівки, Новомиколаївки, Михайлівки, Поліг, Федорівки, Якимівки тощо.

За  цей період слухачі мали нагоду познайомитися з міжнароднми стандартами та практиками ПТО в умовах євроінтеграції; розглянути особливості реалізації дуальної освіти та навчання на робочому місці; усвідомили значення самооцінювання педагогічної діяльності для розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладах П(ПТ)О. За час такого короткотривалого навчання пройшли два досить актуальних у військовий час фахових спецкурси: «Формування конфліктологічної компетентності педагогічного працівника» та «Збереження психологічного здоров’я суб’єктів освітнього процесу в умовах змін та надзвичайних ситуаціях»

Під час курсів учасники активно співпрацювали на тематичних онлайн зустрічах, виконували залікові завдання, які сприяли вдосконаленню їхнього педагогічного досвіду та визначенню нових методичних завдань.

Досить корисною та практично значимою для слухачів стала відкрита залікова робота з педагогічної практики, що проходила у форматі форуму «Педагогічні лайф-хаки підтримки Запорізького освітнього фронту».

 Щиро вітаємо усіх слухачів із завершенням курсів підвищення кваліфікації, сподіваємось на подальшу плідну співпрацю у міжкурсовий період!

 

 

Куратори груп:

КМОП-11 – Бабко Т.М.

КМОП-12 – Кравченко Т.В.

середа, 20 березня 2024 р.

120 річчя від дня народження Берреса Фредеріка Скіннера

 

«Люди вчаться тому, чого ви їх вчите, а не того, чого ви хочете їх навчити».
«Освіта - це те, що залишається, коли все вивчене забуте».

Беррес Скіннер

 

20 березня 2024 р. відзначається 120 річчя від дня народження Берреса Фредеріка Скіннера (1904-1990), видатного американського соціального психолога, провідного теоретика соціального біхевіоризму.

Беррес Фредерік Скіннер народився в містечку Саскуеханна, штат Пенсільванія, 20 березня 1904 р.

Вищу освіта Беррес Скіннер отримав у коледжі Гамільтона, невеликому гуманітарному навчальному закладі штату Нью-Йорк.

Він спеціалізувався на англійській мові і літературі і мав намір у майбутньому присвятити себе літературній творчості. В 1926 р. він отримав ступінь бакалавра.

Інтерес до психології у Скіннера прокинувся вже після закінчення коледжу. У 1928 р. він вступив до Гарвардського університету на психологічне відділення

Вже після трьох років такої напруженої праці Скіннер отримав докторський ступінь і в тому ж 1931 р. опублікував своє перше серйозне наукове дослідження. Цією публікацією, яка принесла йому популярність, була невелика стаття Поняття рефлексу в описах поведінки, в якій Беррес Скіннер висунув нову трактовку умовного рефлексу. Він розумів його не як реальний акт життєдіяльності особи, властивий їй самій по собі, а як похідне від операцій експериментатора.

З 1931 по 1936 р. Скіннер займався в Гарварді науковою роботою, зосередившись на вивченні поведінки тварин. В цей час він винайшов експериментальний ящик, названий згодом, всупереч протестам самого винахідника, скіннерівським.

У 1936 р. він зайняв посаду викладача в Міннесотського університету і працював там до 1945 р. Тут він детально розробив техніку оперантного обумовлення, що отримала в Сполучених Штатах Америки широке застосування на практиці. Її використовували при вихованні розумово відсталих дітей, лікуванні невротиків і психічно хворих. У всіх випадках модифікація поведінки досягалася тут за рахунок поступового підкріплення: наприклад, хворий винагороджується за кожну дію, що веде крок за кроком до мети, передбаченої схемою лікування.

Восени 1945 р. він очолив кафедру психології в університеті штату Індіана і займав цей пост до 1947 р., після чого повернувся до Гарварду в якості лектора, де працював до виходу на пенсію в 1974 р.

Наукова бібліографія Скіннера вельми обширна: за півстоліття ним було написано 19 великих монографій і безліч статей.

Його теорія і практичні результати досліджень отримали широке застосування в педагогіці і медицині. Крім цього, вони також знайшли втілення в світі бізнесу. Так, наприклад, в організаціях використовується практика існування середовища моментального підкріплення цінних для організації дій. Крім того, у рекламній практиці широко використовують принцип невеликих подарунків та накопичених бонусів.

У 1972 Американська психологічна асоціація (де вже в той час налічувалося близько ста тисяч членів) назвала найвидатніших психологів XX століття. На їх, майже одностайну думку, цей почесний список очолив в ту пору здоровий Б. Ф. Скіннер, який випередив навіть Фрейда (той був названий другим).

 З нагоди ювілею видатного американського соціального психолога в КЗ «ЗОІППО» ЗОР у дистанційній формі буде проведено вебінар «Наукові здобутки Берреса Фредеріка Скіннера як основа когнітивно-поведінкової терапії та ефективних методів навчання». Початок заходу 20 береня  об 11.00.

Для участі у вебінарі необхідно пройти реєстрацію. Його учасники отримають безплатний електронний сертифікат.

Доступ до онлайн-заходу 

Ідентифікатор конференції: 818 0424 1350 Код: 994670

Реєстрація

понеділок, 18 березня 2024 р.

Освітня фундація GoGlobal оголошує відбір учасників на Dive in STEAM Camp*

Де: у місті Києві 

Коли: 17-21 квітня

 Кемп для підлітків 15-17 років з Чернігівської, Харківської, Херсонської, Запорізької, Сумської, Миколаївської областей.

 Участь – безкоштовна. 

Унікальна можливість потрапити у світ інновацій, технологій, науки та винахідництва. 

Знайомство з українськими стартапами та ІТ компаніями. 

Тестування технологій цифрового виробництва, як ЗД друк, лазерне різання, електроніка та програмування. 

А також занурення у віртуальну реальність.

 Якщо вам цікава наука, інновація та діджитал професії - реєструйтеся за лінком

Заявки на участь приймаються до 22 березня.

неділя, 17 березня 2024 р.

Курси підвищення кваліфікації «Практичні психологи»

 З 26 лютого 2024 року відбулися курси підвищення кваліфікації практичних психологів за неосновною (по 6 березня) та основною (по 13 березня) спеціалізацією.

Навчання проходило в асинхронному режимі, що дозволило учасникам поспілкуватися з викладачами на вебінарах під час онлайн зустрічей, а також самостійно опрацювати матеріал із запропонованих тем у зручний для себе час.

Відповідно до програми КПК, учасники мали можливість вдосконалити свої професійні компетентності щодо сучасних форм і методів роботи практичного психолога, оволоділи знаннями з сучасної нейропсихології, навичками з надання психологічної допомоги особистості, зокрема кризово-інтервентного психологічного консультування; розглянули основні виклики у роботі психологічної служби закладу освіти в умовах війни та відчули на собі дію арт-терапевтичних методів як дієвих засобів подолання психологічних стресів сьогодення, пов’язаних з війною.

Дякуємо всім слухачам за роботу, за активність, відповідальність і зацікавленість!

середа, 13 березня 2024 р.

Про проведення циклу навчальних семінарів з теми «Сучасна школа: кризовий менеджмент в управлінні змінами»

 Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» інформує що з 19 квітня по 17 травня 2024 року Національною школою управлінців заплановано проведення циклу навчальних семінарів з теми «Сучасна школа: кризовий менеджмент в управлінні змінами».

Організаторами семінарів є Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» і Association for International Affairs, Czech Republic.

Метою проведення семінарів є зосередити увагу керівників і педагогів, інших зацікавлених категорій освітян на розгляді актуальних питань освіти сьогодення: дистанційне навчання, що розкриватиметься через призму чеського досвіду, кризове управління та кризова комунікація в сучасній школі, освітнє лідерство і його особливості в умовах нових викликів, управління змінами в педагогічному процесі: точка зору українських і чеських вчених та практиків.

Запрошуються до навчання керівники та педагоги закладів загальної середньої освіти, науково-педагогічны працівників закладів післядипломної педагогічної освіти, методисти центрів професійного розвитку територіальних громад.

Форма навчання: дистанційна.

Програма циклу навчальних семінарів містить: 5 семінарів (10 год.), 5 практичних занять (10 год.), 10 годин самостійної роботи слухачів.

Термін навчання: п’ять тижнів (по два заняття на тиждень): заняття 1, 3, 5, 7, 9 – семінари чеських професорів у відео запису, вивчаються слухачами самостійно у зручний для них час, але до наступного практичного заняття; практичні заняття 2, 4, 6, 8, 10 (кожне з яких є логічним продовженням семінарів 1, 3, 5, 7, 9) – workshop, панельна диcкуciя, фоpум-дiалог, ділова гра, тренінг, що проводяться онлайн українськими професорами відповідно до розкладу.

Навчання можна пройти безоплатно.

По завершенню навчання слухачі матимуть можливість замовити відповідний сертифікат за підписом уповноважених осіб від ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» і Association for International Affairs з описом компетентностей, які розвивалися протягом курсу навчання та кількістю годин/кредитів.

Посилання для участі в заняттях та розклад занять курсу будуть надіслані слухачам після відповідної реєстрації на ресурсі


вівторок, 12 березня 2024 р.

Запобігання експлуатації серед вимушено переміщених жінок з України – паралельний захід CSW68

24 лютого 2024 року виповнилося два роки з моменту повномасштабного вторгнення Росії в Україну у десятирічній війни що триває з моменту окупації росією Криму, Донецької та Луганської областей. Війна продовжує завдавати невимірюваних людських страждань, смертей і руйнувань. Мільйони українок і українців були змушені покинути свої домівки.

 
15 березня 2024 року з 16.30 до 18.00 Київ/ (10.30 – 12.00 Нью Йорк) спільно з Групою Експертів Ради Європи з протидії торгівлі людьми GRETA, Урядовою уповноваженою з питань гендерної політики, Міжнародна Асоціація Ла Страда та ГО «Ла Страда-Україна» організовують віртуальний паралельний захід під час якого учасники та учасниці говоритимуть про те, як впливають десять років війни на вразливість українців до потрапляння в ситуацію торгівлі людьми та експлуатації, а також про те, які заходи є важливими для забезпечення допомоги постраждалим.
Паралельний захід відбудеться в рамках Форуму Громадських організацій, який є частиною роботи 68 Сесії Комісії зі Статусу Жінок (11 - 22 березня 2024/Нью Йорк). Серед спікерок - Катерина Левченко – Урядова уповноважена з питань гендерної політики; Петя Несторова - виконавчий секретар GRETA при Раді Європи, Катерина Черепаха – президенкта ГО «Ла Страда-Україна». Участь у заході візьмуть  - представник Офісу Уповноваженого Верховної Ради з прав людини, представники та представниці державних інституцій України та інших країн, громадських та міжнародних організацій.

Під час заходу буде забезпечено переклад українською мовою.

Зареєструватись для участі в паралельному онлайн заході 

пʼятниця, 1 березня 2024 р.

Про участь в онлайн студії на тему «ОДГ/ОПЛ: Що? Яким чином? Для чого?»

 29 лютого викладачі кафедри (Тетяна Афанасьєва, Євгенія Гревцева, Тетяна Кравченко) взяли участь в онлайн студії з Рольфом Голлобом, професором Цюрихського педагогічного університету, експертом Ради Європи: на тему «ОДГ/ОПЛ: Що? Яким чином? Для чого?». Р.Голлоб окреслив необхідність формування демократичного громадянства нового типу, яке можливо ефективно реалізувати в межах освітнього процесу: через навчання школярів, підготовку вчителів до усвідомленої соціальної толерантності, необхідності міжкультурного діалогу. Ці підходи набувають особливого значення в діяльності європейських шкіл. Демократична освіта стає пріоритетною стратегією і сучасної освітньої політики України.