Протягом трьох місяців з 14 жовтня по 6 грудня 2024 року при кафедрі менеджменту освіти та психології тривала тренінгова підготовка керівників закладів освіти Запорізької області до розбудови НУШ у базовій школі. Навчання здійснювалось за розробленою науково-педагогічними працівниками кафедри тренінговою програмою «НУШ у циклі базового предметного навчання (7-9 класи): управлінський супровід».
До тренінгів, що проходили в дистанційному форматі
долучилося 315 представників управлінських команд з різних територіальних
громад Запорізької області. Під час навчання учасники тренінгу змогли розглянути
особливості реалізації основних векторів розвитку закладу освіти в умовах
впровадження нового циклу НУШ.
Так, навчальна співпраця з викладачкою Тетяною Бабко
(к.п.н., доцент) під час проходження першого модуля «Наступність
впровадження НУШ в базовій середній освіті: від адаптаційного до базового
предметного навчання» сприяла усвідомленню представниками управлінських
команд провідних методичних засад запровадження наступності впровадження Державного
стандарту базової середньої освіти: від адаптаційного до базового предметного
навчання, а також допомогла окреслити провідні управлінські завдання з
організації освітнього процесу на цьому етапі.
Участь у навчальних заняттях другого модуля «Управління
змінами в умовах упровадження Державного стандарту в циклі базового предметного
навчання» під керівництвом Євгенії Гревцевої (к.н.держ.упр., доцент) сприяла
вдосконаленню управлінських компетентностей та навичок створення освітньої
програми для 7-9-их класів та більш вправному застосуванню сучасних технік під
час ухвалення ефективних колективних рішень щодо організації освітнього процесу
в циклі базового предметного навчання.
Проходження разом з Тетяною Кравченко (к.н.держ.упр.,
доцент) третього модуля «Розбудова безпечного середовища в НУШ в циклі
базового предметного навчання (7-9 класи)» було спрямовано на вдосконалення
умінь управлінців до застосування сучасних норм законодавства під час
організації безпечного освітнього середовища; здійснення моніторингу
ефективності безпекових заходів та забезпечення психолого-педагогічного
супроводу учасників освітнього процесу під час розбудови НУШ в умовах
військового стану.
Під час рефлексивного аналізу змісту свого навчання
учасники відмічали ряд методичних здобутків, які будуть використовувати у
власній професійній управлінській діяльності, серед яких: техніку
самооцінювання результативності управлінських дій з організації освітнього
процесу в циклі базового предметного навчання НУШ; Алгоритм управлінських дій щодо
вдосконалення провідних напрямів організації освітнього процесу; Симулятор для
розробки навчального плану; методику планування сучасного компетентнісного
уроку; підбірку нормативних документів щодо організації безпечного освітнього
середовища в умовах військового стану.
Було також відмічено ряд питань, які потребують
більш глибшого подальшого розгляду, це зокрема: організація ефективної
співпраці між вчителями різних предметів; аналіз впливу змін освітнього процесу
на результативність навчальних досягнень учнів; специфіка вдосконалення системи
оцінювальної діяльності в НУШ тощо.
Таким чином, сподіваємось, що участь представників управлінських
команд у цьому тренінгу допоможе керівникам ЗЗСО та їх заступникам
систематизувати теоретичні та методичні засади розбудови НУШ у 7-9 класах;
позитивно сприятиме створенню якісних і ефективних умов реалізації освітнього
процесу в циклі базового предметного навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар